کلینیک فروردین

کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر

کلینیک فروردین

کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر

رفع و درمان خط خنده با تزریق ژل

خط خنده :


خط خنده خطی است که در هنگام خندیدن روی صورت مشاهده می‌شود. معمولاً این خطوط از کنار بینی شروع می شوند و تا گوشه دهان ادامه می‌یابند. همچنین خطوط ریزی که اطراف چشم‌ها در هنگام خندیدن دیده می‌شود نیز خط خنده نامیده می‌شود. این خطوط در هنگام خندیدن نمایان شده و به عنوان چین و چروک‌های اطراف چشم نیز در نظر گرفته می‌شوند.

دو نوع خط لبخند وجود دارد که عبارت از خطوط نازولابیال و خطوط پریورال هستند. خطوط نازولابیال، مواردی هستند که از بینی به گوشه های دهان امتداد پیدا می کنند و علت ایجاد آنها خندیدن، لبخند زدن و حتی صحبت کردن در طول سال های طولانی است. خطوط پریورال چین و چروک هایی هستند که بر روی لب بالا ایجاد می شوند و علت ایجاد آنها پف کردن لب ها یا سیگار کشیدن است. در هر دو حالت، چین و چروک های پوست با حرکت های دهان هماهنگ می شوند و در نهایت تبدیل به خط لبخند دائمی می گردند.

دلایل ایجاد چین و چروک صورت و خط خنده: 


  • بالا رفتن سنکلاژن و الاستین موجود در پوست می‌تواند پوست را نرم و قابل انعطاف نگه دارد. با افزایش سن، این پروتئین‌ها به‌ تدریج کاهش پیدا می‌کنند. به‌این‌ترتیب پوست نازک شده و انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل خطوط خنده اطراف دهان و لب‌ها به‌ تدریج ایجاد می‌شوند.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید: امواج فرابنفش نور خورشید می‌تواند علت اصلی افزایش سن پوست و ایجاد چین‌وچروک بر روی آن باشد.
  • سیگار کشیدن: سیگار کشیدن منظم می‌تواند به کلاژن و الاستین پوست آسیب وارد کند.همچنین، سیگار کشیدن می‌تواند باعث ایجاد خطوط خنده شود.
  • نوشیدن مایعات با نی: حرکت‌های دهان در هنگام استفاده از نی برای نوشیدن مایعات بسیار شبیه به سیگار کشیدن است. این عملکرد می‌تواند باعث ایجاد خطوط ریز در پوست اطراف دهان شود.
  • جویدن آدامسجویدن منظم آدامس به نظر بی‌خطر است. به‌هرحال، انجام این کار باعث تحریک بیش‌ازحد عضلات صورت شده و سطح کلاژن و الاستین آن‌ها را کاهش می‌دهد.
  • خوابیدن به پهلو: درصورتی‌ که فرد عادت به پهلو خوابیدن دارد و سر خود را در بالشت فرو می‌کند، چین‌وچروک در ناحیه پایین گردن ایجاد می‌شود. تغییر ایجاد شده در این حالت دائمی است، زیرا کلاژن و الاستین پوست در نتیجه این شرایط از بین می‌رود.
  • استرس و شب بیداری بیش از حد، باعث پیری زودرس است که باعث ایجاد خط خنده و خط اخم می شود.
  • عوامل دیگری نظیر صحبت کردن، خندیدن، ژنتیک، لاغری و تحلیل بافت فک بالا و لثه نیز می تواند باعث ایجاد خط خنده شود.

روی هم رفته ما نمی توانیم مانع از پیر شدن خود شویم، اما با استفاده از فناوری های جدید می توانیم تا حداکثر زمان ممکن آن را به تاخیر به اندازیم و فرآیند آن را کند کنیم.

درمان خط خنده با تزریق ژل :


روش های مختلفی برای درمان خط خنده وجود دارد. ما در اینجا به شرح رفع خط خنده با تزریق ژل (فیلر) می پردازیم.

تزریق ژل یکی دیگر از روش های درمان و از بین بردن خط خنده و خط اخم می باشد و به دلیل اینکه در ساخت این ژل ها از مواد طبیعی استفاده می شود، لذا حساسیت زا نمی باشند و نیازی به تست ندارند. رایج‌ ترین ژل مورد استفاده برای تزریق ژل از اسید هیالورونیک ساخته می‌شود. هیالورونیک ماده‌ای سازگار با بدن است که بطور طبیعی در بافت‌های مختلف بدن ازجمله چشم، پوست و. . . وجود دارد. هیالورونیک باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و قوام و کیفیت پوست را افزایش می‌دهد. برای این کار لازم است تزریق‌های دقیق در نواحی مختلف صورت انجام شود. پس از تزریق ژل خط خنده ، بیمار ممکن است با مقداری قرمزی، ناراحتی و ورم در نواحی تحت درمان مواجه شود، اما خطر مشاهده سایر عوارض جانبی در این حالت به نسبت پایین است، زیرا این روش درمانی غیرتهاجمی است و فقط با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بنابراین تزریق ژل برای خط خنده مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. در صورتی‌که تأثیرات موقت تزریق ژل لب و صورت به مقدار کافی برای بهبود خطوط و چین‌ و چروک‌های پوست کافی نباشد، می‌توان از این روش به همراه روش‌های تهاجمی‌تر همچون لیفت صورت برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن استفاده کرد. تزریق ژل خط خنده در صاف کردن چروک‌های اطراف دهان بسیار مؤثرند.نتایج فوری دیده می‌شوند اما فقط برای چند ماه باقی خواهند ماند. ژل‌ها برای یک الی دو سال باقی می‌مانند اما ژل‌ها دارای سوزن ضخیم‌تری هستند که برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست. ژل‌های زیبایی بطور‌ کلی ایمن و غیرتهاجمی هستند.عوارض جانبی شایع در آن‌ها کبودی است اما در عرض چند روز فروکش می‌کند. ژل‌ها باید توسط خود متخصص تزریق و کنترل شوند.امروزه از ژل‌های سیلیکونی به دلیل اینکه درصد بالایی از افراد هستند که از عوارض جانبی آن‌ها مثل ایجاد توده و برآمدگی رنج می‌برند، استفاده نمی شود .

عوارض جانبی :


همه درمان‌ها عوارض جانبی دارند. پس از انجام فرایند درمانی ممکن است شما کمی احساس ناراحتی، تورم و قرمزی در پوست خود داشته باشید که پس از یکی دو روز برطرف شده و می‌توان آن را به کمک آرایش پنهان کرد. به ندرت، محل تزریق کبود می‌شود. عوارض جانبی‌ خطرناک شامل واکنش‌های آلرژیک و عفونت‌های می‌شود که به ندرت اتفاق می‌افتد. در برخی موارد ممکن است پس از تزریق ژل در زیر پوست برآمدگی یا التهاب موضعی در محل تزریق ایجاد شود. برای رفع این عوارض می‌توان از تزریق استروئید یا معکوس کننده جزئی اثر تزریق در تزریقات بر پایه اسید هیالورانیک استفاده کرد.

هزینه :


هزینه‌ رفع خط خنده نیز بسته به ناحیه‌ تحت درمان و همچنین میزان حجم ژل مورد نیاز برای تزریق متفاوت است. در کلینیک فروردین از بهترین و معتبرترین ژل ها استفاده می شود که دارای مجوز وزارت بهداشت ایران و شناسنامه بین المللی هستند و بعد از اتمام کار شناسنامه در اختیار مراجعه کننده محترم قرار میگیرد.

خط خنده

رفع خط خنده

خط خنده

اصلاح فرم لب


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.