کلینیک فروردین

کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر

کلینیک فروردین

کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر

روش های جوانسازی پوست دست

جوانسازی پوست دست :


همانند سایر قسمت‌ های بدن، دست‌ ها نیز در معرض عواملی مانند آسیب‌ های نور خورشید، بالا رفتن سن، استرس‌ های روزانه و وظایف شغلی هستند. در حقیقت یکی از اولین قسمت‌ هایی که آثار پیری و بالا رفتن سن در آن آشکار می‌شود، دست‌ ها هستند. برخی از شایع‌ ترین نشانه‌ های بالا رفتن سن عبارت‌ اند از: لکه‌ های تیره، چروک و ناهمواری پوست و برآمده شدن آشکار سیاهرگ‌ هاست. در طول زمان، حجم بافت نرم در دستان به تدریج در طی فرآیند طبیعی پیر شدن از بین می‌رود. در نتیجه پوست، شل و دارای چروک گردیده و رگ‌ ها و تاندون‌ ها برجسته‌ تر به نظر می‌رسند. همچنین از دست دادن بافت چربی نیز باعث می‌شود دست ما ظاهر استخوانی به خود بگیرد. جوانسازی و درمان چروک دست باعث توپرتر شدن پوست دست با افزایش تولید کلاژن، از بین رفتن لکه‌ های تیره پوست، روشن کردن کک‌ و مک و زیباتر شدن پوست دست می‌شود.

افراد مناسب برای جوانسازی پوست دست، معمولاً آقایان یا خانم‌ هایی هستند که بالاتر از ۴۰ سال دارند و درباره از دست دادن حجم پوست یا ایجاد چین و چروک در پشت دست‌ ها ناراحت هستند و به همین خاطر به دنبال از بین بردن علائم پیری یا لکه‌ های خورشیدی ایجاد شده بر روی پوست دست‌ های خود می‌باشند.

مزایای جوانسازی پوست دست


 از مزایای جوانسازی پوست دست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بازگرداندن حجم ازدست‌ رفته دست‌ ها
  • به حداقل رساندن وضوح رگه‌ های برجسته و تاندون
  • بهبود بافت و رنگ پوست
  • از بین بردن لکه‌ های ناشی از افزایش سن
  • کاهش نشانه‌ های پیری دست
  • نرم و جوانتر شدن ظاهر پوست
  • درمانی با کمترین میزان تهاجم و تقریباً بدون درد
  • درمانی بدون عمل جراحی و با کمترین زمان استراحت و از کار افتادگی
  • باعث تحریک بدن به تولید طبیعی کلاژن می شود

روش های جوانسازی پوست دست :


درمان موضعی (رتین-آ و مشتقات اسید گلیکولیک) :

استفاده موضعی از رتین-آ و اسید گلیکولیک می‌تواند سبب ترمیم پوست آسیب‌ دیده در اثر نور خورشید و ناپدید شدن لکه‌ های پیری و جوانسازی پوست دست شود. علاوه بر این، موجب تحریک ساخت کلاژن نیز می‌گردد.

تزریق ژل :

ژل رادیس تنها پرکننده پوستی یا ژل است که برای تزریق به دست مورد تایید واقع شده است. ژل تزریقی رادیس از ریزدانه‌ های هیدروکسیل آپاتیت کلسیم (caha) تشکیل شده‌ و در یک حامل ژل آبی معلق می‌باشد. رادیس در طول زمان تجزیه و جذب بدن می‌شود.

ژل‌ های اسید هیالورونیک نمونه دیگری از ژل‌ های تزریقی هستند که توسط پزشکان برای جوانسازی پوست دست‌ ها استفاده می‌شود. شایان ذکر است که میزان تاثیر رادیس و ژل‌ های حاوی اسید هیالورونیک متفاوت می‌باشد. تزریق ژل هیالورونیک اسید، ژوویدرم، نه تنها موجب پر و حجیم شدن پوست می‌شود، بلکه به طور قابل توجهی سطح هیدراتاسیون پوست را افزایش داده و استاندارد جدیدی برای جوانسازی پوست دست و صورت قرار می‌دهد. رادیس قابل تزریق به انگشتان نمی‌باشد اما با تزریق به دست می‌توان یکپارچگی ساختار دست را حفظ کرد.

با افزایش سن، پوست شما تمایل به خشک شدن دارد، زیرا به تدریج هیالورونان طبیعی موجود در پوست دست کاهش می‌یابد. در نتیجه پوست دست شما کشسانی، صافی و شفافیت خود را از دست می‌دهد. اما تزریق ژوویدرم به دستها یک راه بسیار عالی برای”بهبود پوست” و درمان پوست خشن و خطوط ریز می‌باشد، نه تنها به خاطر اثر حجم دهندگی آن، بلکه به دلیل آنکه HA آب را جذب می‌کند و موجب نرم و صاف شدن پوست در محل تزریق می‌شود. میزان تزریق ژل معمولاً به سایز و ظاهر دست افراد بستگی دارد ولی معمولاً در بیشتر بیماران تزریق دو سرنگ در هر دست و چند قطره به نوک انگشتان کفایت می کند.

ژل‌ ها به نقاط مختلف دست تزریق می‌شوند و با قرار گرفتن در لایه‌ های سطوح مختلف موجب تغییر ظاهر و شادابی پوست دست می‌شوند. تاثیرگذاری ژل‌ ها با سرعت بالا انجام می‌شود و معمولاً تا یک سال ماندگاری دارند. از مزایای تزریق ژل می‌توان به کلاژن سازی اشاره کرد. این امر موجب می‌شود دست‌ ها در مرحله بعدی به ژل کمتری نیاز داشته باشند.

تزریق چربی به دست یا ژل‌ های تزریقی مانند ژوویدرم و رادیس برای جوانسازی دست‌ های پیر و دارای رگهای برجسته و ظاهر استخوانی، می‌تواند به پوست پشت دست، حجم اضافه کرده و موجب چاقی و توپر شدن دستها شود. در حال حاضر اسید هیالورونیک موجود در ژوویدرم، آب را جذب کرده و پوست را برای مدت ۱۰ تا ۱۲ ماه، آبرسانی می‌کند. این ژل بهترین گزینه درمان برای اولین بار و یا برای بیماران دارای پوست نازکتر است. این درمان حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و برای کاهش هر گونه ناراحتی و درد، یک داروی بی‌حسی موضعی در دست تزریق می‌شود.

جوانسازی پوست دست

تزریق چربی :

فرآیند تزریق چربی برای جوان سازی پوست دست شامل برداشتن بافت چربی از ناحیه شکم یا لگن با استفاده از تکنیک‌ های میکرولیپوساکشن و تزریق چربی به دست می باشد. گودافتادگی و فرورفتگی های موجود در دست‌ ها را میتوان با تزریق چربی به طور قابل ملاحظه‌ ای برطرف کرد.

تزریق چربی باعث ایجاد شکل پُر، گوشتالو و جوان در دست‌ ها می‌شود. آثار و نتایج این عمل، بلافاصله بعد از پایان تزریق قابل مشاهده خواهد بود. تزریق چربی اثری طولانی مدت در بهبودی ظاهر پیر شده دستان دارد. جای‌ دهی بسته‌ های کوچک چربی در لوله‌ های کوچک باعث می‌شود برای پوست یک حامی ایجاد شده و جای رگ‌ ها و تاندون‌ ها را در دست کمرنگ یا محو کند.

جوانسازی پوست دست

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) :

شما می‌توانید از روش PRP برای مقابله با اثرات پیری در دستان خود استفاده کنید. روش PRP برای بازیابی زیبایی و جوانی دست ها یک روش فوق‌العاده است.

با استفاده از سلول‌ های بنیادی خود و عامل رشد یافت شده در جزء پلاسمای غنی از پلاکت در خونتان، تزریق PRP در دستان شما متمرکز شده تا جوانی را به آنها بازگرداند. در ناحیه‌ ای که علائم پیری نمایان شده است، روش درمانی PRP می‌تواند بواقع نتایج قابل توجهی از خود نشان دهد.

جوانسازی با لیزر :

امروزه تکنولوژی پیچیده لیزر می‌تواند بافت پوست را بهبود دهد، چین و چروک ها را کاهش دهد، رنگ پوست را اصلاح کند و ظاهر پوست را با طراوت، زیبا و جوان‌ تر سازد. در حین انجام لیزر جوانسازی پوست دست ، انرژی لیزر هم سطح صدمه دیده پوست و هم کلاژن‌ های پیری در عمق دست را مورد هدف قرار می‌دهد. زخم های میکروسکوپی در میان بخشی از منطقه مورد درمان ایجاد می‌شود و به اطراف بافت آسیبی وارد نمی‌شود. با محدود کردن آسیب‌ های پوستی، می‌توان به جوانسازی پوست بسیار عمیق و موثر با دوره درمان کوتاه‌ تر دست یافت. حرارت لیزر همچنین باعث تحریک مکانیسم‌های درمان طبیعی بدن و تحریک در تولید دوباره کلاژن و الاستین (انعطاف پذیری) در ماه‌ های بعدی پس از درمان می‌شود. در پوست‌ های جوان و سالم، کلاژن و الاستین به وفور یافت می‌شود که باعث استحکام و انعطاف‌ پذیری پوست می‌شود.

لیزرها علاوه ‌بر رفع لک‌ های تیره، خال و چروک دست بهترین روش درمان لک‌ های ناشی از نورخورشید شناخته شده‌اند. ترکیب چند نوع لیزر اغلب نتایج بهتری به‌ همراه خواهد داشت. بعد از مشخص کردن نواحی درمان، دست‌ ها باید کاملاً تمیز شوند. سپس لیزر درمانی به‌ طور یکنواخت و ماهرانه روی دست‌ ها انجام می‌شود.

با کمک لیزر، لایه‌ های سطحی و سلول‌ های مرده پوست پاک شده و تنها سلول‌ های سالم باقی می‌مانند. این عمل موجب بازسازی لایه جدید پوست شده و در نتیجه خطوط ریز، چروک‌ ها، لک‌ های ناشی از افزایش سن و سایر مشکلات پوستی مرتبط با پیری برطرف خواهند شد.

 لیزرهایی که برای این کار استفاده می شوند عبارتند از :

  • لیزر فرکشنال : یکی از مؤثرترین و مفیدترین روش‌های درمانی در جوانسازی دست ، روش لیزر فرکشنال است. لیزر فرکشنال با تولید کالوژن جدید و طبیعی باعث می‌شود چین‌ و چروک‌ های دست و لکه‌ های رنگی دست بهبودی پیدا کند. لیزر از انرژی نورانی برای ایجاد سوراخ‌ های ریزی در الگوهای شبکه‌ای در پوست استفاده می‌کند در حالی‌ که اتصالاتی از پوست درمان نشده را باقی می‌گذارد تا روند درمان بر روی آن‌ها سریع‌ تر انجام پذیرد. این سوراخ‌ های کوچک، کالوژن های قدیمی را از بین برده و همزمان تولید کالوژن جدید را تقویت می‌کند تا بافت و ساختار پوست بهبود یابد. بیشتر بیماران بلافاصله پس از عمل، احساس تنگی و فشردگی در پوست خواهند داشت. اما با توجه به تولید کالوژن جدید، این مشکل پس از یک الی چند ماه برطرف می‌شود. نتیجه عمل بسته به میزان مراقبتی که شما پس از عمل از پوست داشته‌ اید بین ۳ تا ۵ سال ماندگار خواهد بود. مراقبت‌ های مناسب از پوست بعد از عمل شامل دوری از نور خورشید، استفاده از ضد آفتاب و پیروی از اصول روزانه مراقبت از پوست است.
  • لیزر آی پی ال : IPL روشی آرام و غیر تهاجمی است که بدون ایجاد شکافی در پوست به درمان آن می‌پردازد. این روش برای جوانسازی پوست از کمرنگ کردن لکه‌ های قهوه‌ای پشت دست و بهبود رنگ پوست استفاده می‌کند. در روش لیزر آی پی ال پالس‌ های نورانی به نواحی مشکل‌ دار تابانیده شده و باعث تولید کالوژن جدید می‌شود. به‌ این‌ ترتیب پوست دست حالتی نرم‌ تر و جوان‌ تر پیدا می‌کند. پزشک در طول درمان طول‌ موج‌ های IPL را به نحوی هدایت می‌کند که تنها بر روی رنگدانه‌های مشکل‌ دار(ملانین‌های مشکل‌ دار) تأثیر گذاشته و به بافت‌ های اطراف آن آسیب نرساند. امواج باعث تولید انرژی گرمایی می‌شود که سبب شکسته شدن ملانین‌ ها می‌گردد. در هفته‌ های پس از درمان IPL، ملانین‌ های شکسته شده توسط بدن جذب شده و قرمزی و لکه‌ های رنگی پوست دست را محو می‌کند.

جوانسازی دست با لیزر

اسکلروتراپی :

از طریق اسکلروتراپی یا درمان‌ های لیزری رگ‌ ها، می‌توان رگ‌ های برجسته و محسوس (قطر بیش از 3 میلی‌ متر) را به راحتی درمان کرد. در طی این روش محلول اسکلروئیدی از طریق سوزن‌ های ریز به رگ‌ های برجسته و نافرم تزریق می‌شود. محلول شیمیایی با تحریک رگ‌ ها موجب تغییر رنگ و ناپدید شدن تدریجی رگ‌ ها می‌شوند. احساس ناراحتی جزئی در طی اسکلروتراپی کاملاً طبیعی است. این روش بدون نیاز به دوره بهبود طی می‌شود.

لایه‌ برداری شیمیایی :

لایه برداری شیمیایی یکی از روش های جوان شدن پوست صورت و دست ها است. هنگامی‌ که این مواد شیمیایی به پوست زده می‌شوند، باعث می‌شود که لکه‌ های ناشی از سن ناپدید شوند درحالی‌ که شفافیت بافت پوست کمتر می‌شود. بسته به نوع پوست و نتیجه مورد نظر، پزشک شما ممکن است لایه‌ برداری شیمیایی سطحی، متوسط یا عمیق را برای جوانسازی پوست دست و انگشتان توصیه نماید.

اسکلروتراپی هنگامی‌ که محلول اسکلروزان به رگ‌های بد منظر تزریق می‌شود، این محلول شیمیایی رگ ها را تحریک می‌کند و باعث می‌شود که سفید تر به نظر بیایند و کم کم محو شوند و به جوان سازی دست کمک میکند. لایه‌ برداری شیمیایی سبب برداشته شدن لایه خارجی پوست دست شده و بافت‌های سخت روی دست را حذف کرده و پوستی نرم و هموار به دست می‌بخشد.

فتوتراپی :

جوانسازی پوست دست از طریق نور با طیف وسیع (BBL) یک روش مناسب و غیر تهاجمی برای بهبود پوست آسیب دیده در اثر نور خورشید، از بین بردن لکه‌ های پوستی و اصلاح رنگدانه‌ های پوست دست می‌باشد. در طول درمان، انرژی نور شدید با پالس‌ های قوی بر روی پوست تابیده شده و به آرامی سبب از بین رفتن تجمعات رنگدانه‌ های اضافه در اثر نور خورشید و لکه‌ های پیری می‌گردد. گرمای ناشی از نور درمانی همچنین سبب تحریک بدن برای ساخت کلاژن‌ های طبیعی می‌شود که منجر به بهبود مداوم رنگ و بافت پوست در ماه‌ های پس از انجام درمان خواهد شد. درمان BBL یک روش ساده و سرپایی و بدون نیاز به دوره بهبودی است.

میکرودرم ابریژن (لایه‌ برداری مکانیکی) :

میکرودرم ابریژن یک روش پرداخت پوست اضافه است که سبب بهبود ظاهر پوست پیر می‌شود. این روش ایمن، سریع، راحت و مؤثر برای تمامی رنگ‌ ها و انواع پوست از روشن تا تیره و خشک تا چرب می‌باشد. میکرودرم ابریژن یک نوع درمان سطحی است که با استفاده از کریستال‌ های بسیار ریز اکسید آلومینیوم برای حذف لایه بیرونی مرده پوست انجام می‌شود و در نتیجه سطح پوست شما نرم و صاف می‌گردد.
این روش ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد و بیماران می‌توانند بلافاصله به فعالیت عادی و روزانه خود بازگردند. تنها سلول‌ های سطحی پوست برداشته می‌شود، به طوری که هیچ زخم اضافی ایجاد نمی‌شود. این فرآیند ضد پیری می‌تواند ظاهری روشن‌ تر و نرم‌ تر به هر ناحیه‌ ای از پوست که نیاز به لایه‌ برداری داشته باشد از جمله صورت، گردن، دستان و سینه بدهد. این روش برای سال‌ های متوالی به صورت موفقیت‌ آمیز عمل کرده و در حال حاضر به علت موارد زیر یکی از محبوب‌ ترین روش‌های زیبایی است :

  • کاهش خطوط ریز و زخم‌های جزئی
  • از بین بردن لکه‌ های پیری و ناشی از نور خورشید
  • زدودن منافذ بزرگ و مسدود پوست
  • زدودن دانه‌ های سرسیاه و سرسفید
  • بازگرداندن حس سلامتی و نرمی به پوست
  • کمک به مبارزه با علائم پیری
  • هیپرپیگمانتاسیون

میکرودرم پوست دست

اصلاح رگ‌های خونی برجسته در دست‌ ها :


سیاهرگ‌ های برجسته در زیر پوست دست‌ ها، یکی از شاخص‌ ترین نشانه‌ های پیری است. ظاهر ناخوشایند این رگ‌ ها را میتوان تقریباً به سادگی با انجام عمل‌هایی از قبیل اسکلروتراپی (ترمیم عروق) و میکروفلبکتومی برطرف کرد. در عمل اسکلروتراپی یک محلول دارویی به درون سیاهرگ‌ ها تزریق می شود. در عمل میکروفلبکتومی هم سیاهرگ‌ ها از طریق برش‌ های ریزی که بر روی دست زده میشود، برداشته می شوند. اسکلروتراپی و میکروفلبکتومی هر دو عمل‌های سرپایی ساده‌ای هستند که برای اصلاح ظاهر ناخوشایند سیاهرگ‌ های بر جسته در زیر پوست دست کارآیی بسیار خوبی دارند.

هزینه :


هزینه‌ های جوانسازی پوست دست متفاوت است و بستگی به نوع درمان‌، تعداد جلسات و دستمزد پزشک دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.