کلینیک فروردین

کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر

کلینیک فروردین

کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر

گونه گذاری با تزریق چربی

گونه گذاری :


علاوه بر خطوط چین و چروک صورت ایجاد شده بر روی پوست، از دست دادن حجم عادی صورت نیز یکی از مهمترین نگرانی های افراد است. در این شرایط به خاطر بالا رفتن سن، پوست صورت دچار فرو رفتگی و لاغری می شود. برجسته بودن گونه و حجیم بودن آن همیشه علامت جوانی و سلامت فرد در جامعه بوده است. با افزایش سن، فرد ممکن است بخشی از حجم گونه ها و قابلیت ارتجاع پوست خود را از دست بدهد. این شرایط باعث می شود چشم ها و گونه ها فرو رفته به نظر رسیده و گونه ها حالت افتاده پیدا کنند. به این ترتیب خطوط لبخند عمیق تر شده و یک ظاهر خسته برای صورت فرد ایجاد می شود. هدف از حجیم کردن گونه و گونه گذاری  شکل دادن دقیق زوایای صورت و بازیابی حجم از دست رفته گونه به خاطر افزایش سن بیمار است.

متخصصین به طور مستمر در حال یافتن روش‌های جدید بهره‌گیری از مواد قابل تزریق گونه مانند ژل و چربی هستند. بازگرداندن حجم از دست رفته گونه بخش مهمی از حفظ ظاهر جوان صورت محسوب می‌شود. برجسته ساختن مجدد گونه‌ها و عمل گونه گذاری و در کل درمان لاغری صورت و بدن یکی از محبوب ترین کاربرد تزریق ژل است.

روش‌های گونه گذاری و برجسته کردن گونه‌ها :


تزریق ژل :

گونه گذاری بدون جراحی با تزریق ژل یک روش بی‌خطر و بدون عارضه با استفاده از فیلرهایی است که بطور طبیعی در پوست انسان یافت می شوند. به همین جهت از پر طرفدارترین روش های حجم دهی و فرم دهی به گونه است تزریق ژل گونه می‌تواند به ‌منظور حفظ تعادل صورت، ایجاد تقارن و افزایش برجستگی اجزای طبیعی صورت مانند بزرگ کردن چانه و گونه و لب مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که تزریق گونه با هیالورونیک که در پوست انسان موجود است انجام می شود علاوه بر حجم دهی و فرم دهی به گونه باعث افزایش رطوبت پوست نیز می شود.

تزریق ژل گونه بسیار آسان است. در این فرایند، ژل‌ها به ‌آرامی به مناطق موردنظر در بالا و کناره گونه‌ها تزریق می‌شود. مدت زمان بهبودی آن بسیار کوتاه است. نتایج تزریق ژل برای برجسته کردن گونه فوری است و شخص بلافاصله تغییرات را مشاهده می کند. به‌ طور معمول، نتایج تزریق تا ۲ سال دوام خواهد داشت. به‌طورکلی، تزریق ژل در گونه بدون درد است.

تزریق چربی :

تزریق چربی یکی دیگر از روش های گونه گذاری است که تاثیر مثبتی بر اندازه گونه ها می گذارد. گونه گذاری بدون جراحی با تزریق چربی با هدف افزایش حجم گونه ها که با سالخورده شدن صورت، معمولاً حجم ساختارهای آن نیز از دست می رود، طراحی شده است. روش بزرگ کردن گونه بدون جراحی با تزریق چربی، یک فرآیند سه مرحله ای است که شامل برداشتن چربی از بخشی از بدن (مانند باسن، اطراف لگن یا ران‌ها(  و سپس تصفیه کردن چربی برداشته شده و در نهایت تزریق سلول های چربی به نواحی مورد نیازاست تا آن‌ها فرم و حجم خود را دوباره به دست بیاورند. یکی از مزایای گونه گذاری بدون جراحی و با انتقال چربی آن است که از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود و به همین دلیل خطر بروز واکنش آلرژیک یا پس زدن چربی در عمل گونه گذاری توسط بدن وجود ندارد. از روش تزریق چربی که یک روش بدون عوارض و ایمن می باشد، برای رفع گودی زیر چشم، خط خنده و اخم و حجیم کردن لب ها و اصلاح فرم چانه و جوانسازی پوست دست استفاده می شود.

 روش تزریق چربی در گونه برای برجسته کردن گونه نسبتاً ساده است و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. در مقایسه با تزریق ژل، تزریق چربی ممکن است منجر به کبودی های طولانی مدت شود.

کاشت پروتز :

در کنار تزریق چربی، کاشت گونه صورت گزینه دیگری برای بازیابی جوانی و همچنین رفع لاغری صورت  است که استفاده از آن به دلیل مشکلات و عوارض پروتز گونه که دارد به سرعت رو به کاهش می باشد. پروتزهای سیلیکونی  گونه‌ها را پر و برجسته می‌کنند.

 جراحی کاشت پروتز گونه با توجه به ساختار استخوان گونه‌ی شما انجام می‌شود و یک پروتز گونه‌ مناسب، روی استخوان گونه قرار داده می‌شود. این پروتز گونه معمولاً از طریق برشی که در داخل دهان ایجاد می‌شود، داخل صورت قرار داده می‌شود جراحی پروتز گونه می‌تواند تحت بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعی انجام شود.

هزینه :


هزینه تزریق ژل و هزینه تزریق چربی در گونه به نوع و شرکت سازنده ژل مصرفی و مقدار ماده یا تعداد تزریق‌های لازم برای رسیدن به نتیجه دلخواه بستگی دارد. بنابراین قیمت تزریق ژل برای هر فرد متفاوت خواهد بود.


کلینیک پوست و مو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.